Szukaj na tym blogu

piątek, 25 stycznia 2013

Ciasto jabłkowo - budyniowe


Zuzanka od około 2 tygodni ma czas budyniowy. Codziennie budyń, budyń, budyń, czekoladowy, waniliowy, śmietankowy, malinowy itd. Pomyślałam, że czas coś więcej zrobić z tym budyniem :) Zbliżały się akurat bardzo ważne święta, a mianowicie Dzień Babci i Dziadka więc postanowiłam z Zuzką upiec ciasto i zaprosić Dziadków na słodką przekąskę. Z powodu przeziębienia występ Zuzki w przedszkoku nie wypalił, także byłyśmy dodatkowo zmotywowane by zaprosić Dziadków na herbatkę z ciastem.

Inspiracją dla mnie było ciasto, które dawno temu piekła ciocia mojego męża. Kiedy jeszcze nie było Zuzki często ją odwiedzaliśmy i ona piekła właśnie cistao z budyniem i jabłkami. Ja musiałam je oczywiście zmienić na 3 x bez..., myślę, że się udało :)





Jedna z laurek - ta przygotowana dla Babci Halinki




Potrzebne składniki:

200g koncentratu mąki ciasta kruchego- Balviten
130g margaryny bezmlecznej - Tortowa z Biedronki
1/2 szklanki cukru pudru
1/2 łyżeczki sody
6 średnich jabłek
cynamon
płatki migdałowe
budyń wanilliowy- u nas z pięciopaku z Lidla - smaczny i z adnoitacją, że bez glutenu
500ml + mleko sojowe w proszku

Budyń ugotować tradycyjnie - tj. 500ml wody + mleko sojowe. Miękką margarynę ukręcić chwilę z cukrem pudrem, następnie dodać mąkę wymieszaną z sodą. Wszystko wymieszać. W oryginalnym przepisie Balvitenu proponują dodać 1 łyżeczkę zamiennika jajka z 1/2 szklanki wody, ale ja nie miałam akurat, więc zrobiłam bez i także wychodzi śmietny spód.
Jabłka obrać i zetrzeć na szerszej tarce. Ciasto wyłożyć do blaszki, na ciasto wylać gorący budyń, na budyń wyłożyć jabłka, oprószyć je według uznania cynamonem i posypać migdałowymi płatkami. Piec w tepm. 180 stopni 35 minut.  Ciasto  szybkie w wykonaniu - przygotowanie zajmuje mi 10-15 minut, pieczenie max 35 minut.

Ciasto wyszło fantastyczne. Warto by dobrze wystygło wtedy budyń stężeje. Można takża na godzinkę ciasto wstawić do lodówki.

Naszym Dziadkom smakowało bardzoooooo, a Zuzka zachwycona była wariacją na temat budyniu.

Ciasto dodaję do akcji na Durszlaku


4 komentarze:

  1. Wygląda i smakuje, jest wyśmienite i delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie zrobię! A co można dać zamiast 200g koncentratu mąki ciasta kruchego- Balviten?? Nie wiem gdzie to dostać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli zależy Ci na bezglutenowym to ten koncentrat dostaniesz w sklepie Balviten lub na stoiskach bezglutenowych w hipermarketach. Można też spó kruchy zrobić z mąk bezglutenowych np. ryżowa+kukurydziana+ ziemniaczana i resztę składników z przepisu.

      Usuń
    2. Dzięki:) Przepis superrr! Ciacho wyjęte z piekarnika! Ale o dziwo jeszcze nie zdążyłam spróbować. Może i lepiej, bo pewnie przestudzone będzie lepsze. Mój spód jest z mąki kukurydzianej, można zrobić też zdrowszą wersję - z mąki jaglanej.
      Mmm... ale pachnie!

      W ogóle cieszę się, że trafiłam na tego bloga, bo w internecie niewiele jest takich, które uwzględniają 3xbez (gluten, jajka, mleko). Przeważnie sama dostosowywałam przepisy do swoich potrzeb, a potem coś nie wychodziło, a tutaj mam wszystko podane jak na dłoni:)))

      No i dzięki za info o budyniu bezglutenowym z Lidla - nie miałam pojęcia o jego istnieniu!

      Usuń