Szukaj na tym blogu

niedziela, 14 października 2012

Falafel- przysmak arabski po naszemu


Falafel to smażone kulki lub kotleciki z przyprawionej ciecierzycy, bądź bobu z sezamem.
Przepis na owe arabskie danie  wpadł mi wręce w miniony piątek, bardzo mi się spodobał więc obiecałam sobie, że w weekend go zrobię. Danie to jest po naszemu a to dlatego, że Zuza nie przepada za dużą ilościa przypraw.

Nasz kulki wyszły tak


Do przygotowania falafelków potrzebujemy:

300g ciecierzycy
1,5 dużej cebuli
1 małą puszkę kukurydzy
sól, pieprz, czosnek suszony, papryka czerwona - do smaku
3 łyżki mąki kukurydzianej i ryżowej
olej do smażenia
kasza kukurydziana do obtoczania


Ciecierzycę trzeba namoczyć na całą noc w zimnej wodzie ( u mnie zahaczyło jeszcze o cały dzień). Następnie ciecierzycę odsączyć na sicie, potem zblenderować razem z  cebulą i kukurydzą ( na średnio kładką masę), dodać przyprawy i mąki. Dokładanie wymieszać. Formować kuleczki i obtaczać je w kaszy kukurydzianej, po czym kłaść na głęboki olej. Smażyć do zrumienienia. Małe kulki max 4 minutki, obracając je co jakiś czas.

Polecam na ciepło lub zimno,może to być przystawka do mięsa, surówek. Ja jutro biorę do pracy na drugie śniadanie :)

Nawet nasza okrojona wersja wyszła pyszna i pachniała cudnie.

Smacznego !

Pragnę dodac przepis do akcji Co jemy w pracy ? ( wegeteriańskiego)



2 komentarze:

  1. Uwielbiam falafel, a ta wersja wydaje mi się super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie robiłam chociaż od dawna zaznaczone w Kuchni Indyjskiej "do zrobienia":)

    OdpowiedzUsuń