Szukaj na tym blogu

środa, 31 października 2012

Budyń z dyni

Tak przy okazji dzisiejszego święta postanowiłam podzielić się naszym nowym odkryciem, a mianowicie budyniem z dyni. Przepis znalazłam przez przypadek kiedy to trafiłam na stronę zdrowia na talerzu , wydał mi się cudny. Przepis zmieniłam po swojemu i oczywiście zwiększyłam proporcje :))))


Przepis:
2 szklanki dyni
1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej ( u nas ugotowana na mleku kukurydzianym)
cukier do smaku
cynamon
1/2 szklanki mąki orzechowej

Dynię obrobić, czyli wydrążyć, wyciąć większe kawałki miążu skropić olejem, posypać cukrem i piec 20 minut. Dynia szybko mięknie Kiedy dynia się piecze ugotować na miękko kaszę jaglaną. Następnie ciepłą kaszę z upieczoną dynią zblenderować na gładką masę, dodać cynamon, cukier i makę orzechową i gotowe.
Kto lubi je na ciepło kto lubie je na zimno. Smakuje wyśmienicie następnego dnia.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Koniecznie muszę spróbować! Musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak tutaj słodko :)
    Zaglądać będę i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam straszną ochotę na to Twoje dyniowe odkrycie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Podobnie testowałam ostatnio krem do ciasta:) Smakowite!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witajcie,
    jako nowa mama alergika (na diecie od 2 tygodni...) podpytuję o podstawy - co to znaczy mąka orzechowa? Czy to można gdzieś kupić, czy chodzi o "zmienione orzechy w młynku do kawy"? I jeśli to drugie - czy jest jakaś alternatywa dla nie posiadających młynka?

    OdpowiedzUsuń