Szukaj na tym blogu

czwartek, 17 maja 2012

Donaty z Minimą


Pod koniec kwietnia dostałam propozycję przetestowania kaszki Minima z firmy Bobovita. Gdyby chodziło o zwykłą kaszkę pewnie bym odmówiła, bo Zuzka za miesiąc kończy 5 lat i kaszek dla niemowoląt jeść nie chce, ale jeżeli mowa była o nowym zupełnie produkcie dodatkowo pasującym do diety Zuzy- zgodziłam się. Okazało się, że nowy produkt Bobovity- Minima stanowi pewnego rodzaju konkurencję dla Nestle Sinlac. O Minimie można dokładniej poczytać tutaj.




Dodam  szybko, że produkt ten jest całkowicie bezglutenowy, bezmleczny i bezjajeczny. Na jego bazie można przygotować wiele fajnych dań, zarówno dla maluszków jak i dzieci oraz dorosłych. Ja z Zuzką zjadłam kilka porcji z samą wodą, ale dziś natchnęło mnie na donaty. Myślałam, myślałam i w końcu wymyśliłam przepis na donaty z Minimą.


A to donat w środku



Przepis:
2 szklanki koncentratu mąki krakowskiej
1 szklanka Minimy
1 łyżeczka proszku do pieczenia Balviten
1 opakowanie cukru waniliowego
1/2 łyżeczki soli
1/2 szklanki cukru  
1 szklanka wody + mleko ryżowe w proszku ( 6 łyżeczek)

Polewa:
1/2 tabliczki czekolady gorzkiej
posypki jakie kto ma, u nas także wiórki kokosowe :)

Składniki suche wymieszać  i dodać mokre. Po połączeniu ciasto od razu gęstnieje z uwagi na obecność Minimy. Objętośc jednej łyżki wykładać do dziurek w automacie do donatów. Piec około 4 minut. Można także wrzucać takie ciasto na gorący, głęboki olej, także wyjdą fajne :) tyle, że okrągłe pączusie.

Obawiałam sie, że nic z tego nie będzie, ale ku mojemy zdziwieniu donaty ładnie urosły i wyszły pyszne. Jak się okazało zachowały świeżosć także i następnego dnia, w przeciwieństwie do donatów, które robiłam tylko na mąkach bezglutenowych. Także gorąco polecam Minimę do donatów.
Ciekawe do czego Wy wykorzystacie Minimę :)

Smacznego!




4 komentarze:

  1. A koncentrat mąki krakowskiej jest bezglutenowy?
    "Donaty" piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, dzięki!
      Koncentrat jest bezglutenowy z Balvitenu, haha kupuję opakowanie 10kg, ale są i 500g i 1000g :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Świetne! Szkoda, że oddałam swój automat do donatów :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki, oj szkoda. Teraz musisz pożyczyć :)

    OdpowiedzUsuń