Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 19 marca 2012

Tarta z jabłkami

Zachciało nam się z Zuzanką czegoś pieczonego. Ja nigdy nie piekłam tarty, nie mówiąc już o bezglutenowej, więc czas nadszedł to " naprawić". Ciasto szybkie i smaczne, więc zrobimy je na Wielkanoc. Ponadto tarta bierze udział w akcji Słodka Wielkanoc Alergika na Durszlaku, a gospodarzem jest Mama Alergika :)




A oto nasz dzisiejszy wypiek

Przepis
Ciasto
200 g koncentratu bezglutenowej mąki krakowskiej
150g margaryny bezmlecznej
1łyżeczka proszku do pieczenia
5łyżek cukru trzcinowego

Środek do ciasta
2 duże jabłka
cukier trzcinowy
100g margaryny bezmlecznej
cynamon

Z wymienionych składników zagnieść ciasto, owinąć folią i włożyć do lodówki na 30minut. Jabkła obrać, pokroić "w piąteczki". Na patelni rozpuścić margarynę z cukrem, wrzucić kawałki jabłka i poczekać aż zmiękną.

Formę do tarty wysmarować margaryną i wysypać bułką tartą kukurydzianą. Wyjąć ciasto z lodówki, rozwałkować i rozłożyć w formie. Mięciutkie jabłka rozłożyć na cieście, posypać ile kto lubi cukrem i cynamonem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190°C. Piec 40 minut. Margarynę roztopiną z cukrem na patelni zostawić na małym ogniu i czekać aż się skarmelizuje. 10 minut przed końcem pieczenia wyjąć cisto i polać jego wierzch karmelem. Dopiec ciasto 10 minut i gotowe.

Tarta wyszła niesamowita. Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Wygląda super! Proszę na durszlaku dodać wpis do akcji. Ja nie mogę tego tam zrobić. Niech inni widzą tam także:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :) Wpis dodałąm :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznościii ! :D
    pozdrawiam ciepło i zapraszam do siebie,
    szana-banana
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mhm Szana pysznie u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja kupuję w sklepie Balviten w internecie są i 10kg i 500g i 1000g, co kto woli, można też upiec z kukurydzianej, sojowej, ryżowej, z tapioki, jaglanej - kupuje w internecie w sklepie evergreen ale u mnie na "wsi" są te mąki w jednym sklepie. Zauważyłam ostatnio także że Inter Marche zrobił małe stoisko z mąkami bezglutenowimi. Co do margaryny ja kupuję najczęściej "Tortową" z Biedronki. U mnie " na wsi" to w ogóle mam wrażenie, że tylko my na takiej diecie, bo asortyment ubogi starsznie . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń