Szukaj na tym blogu

niedziela, 16 grudnia 2012

Piernikowe buty i choinki - karobowo-migdałowe

Mufinki piernikowe robiłam pierwszy raz. Oczywiście na potrzeby Zuzki, bowiem wraz z przedszkolem jechała do wioski Św. Mikołaja kilka kilometrów za naszym miastem. W wiosce dzieci między innymi piekły pierniczki, a tradycyjne pierniczki zakazane mojej córeczce, więc  postanowiłam kilka dni wczesniej coś jej przygotować. Tak wpadłam na pomysł piernikowych mufinów, poza tym nie mogłam się doczekać wypróbowania nowej silikonowej formy z Lidla :)



Mufinki wyszły bardzo smaczne i aromatyczne, pachnące świętami.

Oto przepis:
2 szklanki koncentratu mąki krakowskiej
1/2 szklanki mielonych migdałów
1 łyżka karobu
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka sody
3 łyżki mleka ryżowego w proszku
6 łyżek oleju
1 łyżka octu
2 łyżki wódki
1 szklanka wody
1 łyżka przypraw do piernika firmy KOTANYI ( bez ulepszaczy, mąki pszennej- same przyprawy)


Suche skladniki wymieszać  z suchymi, dodać mokre, na koniec dodac ocet. Piec w temperaturze 180 stopni przez 20 minut.

Do dekoracji użyłam cukru pudru zmieszanego z wodą i  posypki z Lidla.

Mufinki dodaję do akcji na Durszlaku

       

2 komentarze:

  1. Super muffinki. Proszę napisz do na mnie na email swój adres korespondencyjny, prześlę nagrodę w akcji czyli Karob w puszce:)

    OdpowiedzUsuń